zaterdag 29 juli 2017

Summerproof: De Valerietop/dress


Een poosje geleden zag ik op fb een foto verschijnen van een topje gemaakt door Erika (Je kent haar misschien wel van Twinkling Star?).
Ik was op slag verliefd!
En ik niet alleen... Ook de dochter ging meteen overstag!
Net als zovelen vroeg ik haar welk patroontje ze had gebruikt en mijn verbazing was dan ook enorm toen ze liet weten dat ze het zelf had uitgewerkt!
Awel daar heb ik nu eens bewondering voor ;-) Mensen die iets zien en dan voldoende inzicht hebben om het even snel uit te werken :-)
Helaas is die gave mij vreemd ;-)
En daar stopte mijn verbazing niet... een paar dagen verstreken tot ik van Erika een berichtje mocht ontvangen met de vraag of ik samen met haar het patroontje verder wou uitwerken om het zo met iedereen te kunnen delen.
Wel als ik jullie zeg dat ik zowaar van mijn stoel viel bij deze vraag, heb ik niet overdreven!
Even werd er getwijfeld... Kon ik dit wel? Maar al snel werd de knoop doorgehakt: Zo'n tof patroontje MOET gewoon online komen!
En zo geschiede...
Met een toffe groep van 16 enthousiaste dames werd het patroon getest en vooral de tekst verder op punt gezet!
Dames, dank je wel voor deze super ervaring! Jullie enthousiasme was enorm en jullie resultaten prachtig!!!
En dan kunnen we vandaag met veel trots aan jullie voorstellen: 
De Valerie top/dress
Een patroon voor zowel meisjes als dames! Eentje voor zowel een top als een jurk en eentje die je kan maken in zowel de rekbare als de niet-rekbare stoffen!
Benieuwd naar wat de mogelijkheden zijn? Kijk dan zeker hieronder naar enkele pracht creaties van onze testers!



























Wil je nog meer inspiratie? Hou dan zeker de blogs van deze straffe vrouwen in de gaten:
Silke van Spoetniksels
Tinne van NaaiSGerief
Inge van Madame Stof
Katrien van Kaatjenaaisels
Marjolein van Flaflinko

Wil je zelf aan de slag dan vind je hier het patroon:


Veel plezier ermee!





13 opmerkingen:

  1. dank u wel voor het patroon en de duidelijke uitleg ,ik ga mij daar toch ook eens aan wagen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. veel succes!!!! Heel benieuwd naar je resultaat! X

      Verwijderen
  2. Fantastisch, dit wil mijn dochter al lang. Wordt zeker gemaakt binnenkort!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Zeker je resultaat tonen hoor! 😉

      Verwijderen
    2. Het eerste is klaar. Met blogspots ben ik niet zo bekend. Hoe plaats ik een foto?

      Verwijderen
    3. Eeeuuuhhhh geen idee 😂 heb je Instagram? Anders via die weg?

      Verwijderen
  3. Oh deze wil ik ook wel proberen hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi, ik ga het ook maken , maar het is mij niet duidelijk lang de ruches moeten zijn het is namelijk voor een volwassen persoon.
    anders zeer duidelijke uitleg.
    Dank u

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Is je patroon enkel via Scribd beschikbaar? Ik ben niet op scribd maar ben wel heel geïnteresseerd in het patroon/tutorial ... Gr

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Same here... Ik begrijp het ook niet goed hoe ik het kan downloaden/afprinten...

      Verwijderen
  6. Dat is ook mijn probleem, ik weet ook niet hoe ik aan het patroon kan om af te printen

    BeantwoordenVerwijderen