woensdag 26 juli 2017

We halen de zomer in huis!

 
Terwijl het de laatste dagen meer op herfst leek dan op zomer werd er hier ijverig de schaar gezet in een kleurrijk en zomers stofje :-)
 
Zo'n stofje dat bij de eerste aanblik meteen mijn aandacht trok, in mijn winkelmandje verdween en een paar dagen nadien met de post toe kwam.
Maar toen sloeg de twijfel toe...
Was het toch niet wat te veel van het goede? Was het toch niet een beetje te kleurrijk?
En zo doende verdween het een jaartje in de kast...
Tot ik plannen maakte om toch maar eens wat van die voorraad weg te werken alvorens ik nieuwe stoffen zou aanschaffen.
 
Het stofje werd dus opnieuw te voorschijn getoverd en de grootste dame zag er al meteen een kleedje in!
Bij mij duurde het iets langer alvorens ik overtuigd was ;-)
Maar naarmate het naaiproject vorm kreeg, moet ik bekennen dat ik al snel overstag ging!
 
Voor het patroon werd er opnieuw beroep gedaan op de Tinny van Straight Grain.
Deze keer gingen we voor een andere kraagoptie, eentje die we nog niet eerder gemaakt hadden.
De mouwen werden afgewerkt met een dubbele paspel: Geel en oranje (Want heij... Een beetje kleur extra kan in dit geval nooit geen kwaad ;-) )
En de zoom werd voorzien van een zigzagband.
 
En zeg nu zelf... Ziet ze er niet tevreden uit ;-)
En voor de foto's moest haar nieuwe speeltje meteen mee op de foto... Of ik dat speelgoed zwaard achter een paar weken nog zo'n goed idee vind betwijfel ik en we zullen maar hopen dat ze elkaar of het interieur niet echt te lijf gaan ;-)
 
 
En natuurlijk kunnen de foto's van de twee jonkvrouwen in volle actie niet ontbreken ;-)
 
 

Patroon: Tinny Straight Grain
Stof: eentje uit de (oneindige voorraad ;-) )
 
 
 
 
 
 

5 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige, kleurrijke jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo mooi! Dat luipaard mooi in de kijker gezet en dan dat knalgele kraagje : echt geweldig.
    En zo'n stoere jonkvrouw die voor zichzelf kan opkomen, dat mag er wel wezen!

    Ik heb 1000 keer liever dat mijn kinderen met een zwaard spelen (waarmee ze ondervinden dat pijn doen ook effectief pijn doet) dan met een speelgoedrevolver waarmee pang pang geen gevolgen heeft. Maar misschien ben ik de enige met die rare kronkel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I see your blog daily, it is crispy to study.
    Your blog is very useful for me & i like so much...
    Thanks for sharing the good information!
    ตารางคะแนนพรีเมียร์ลีก

    BeantwoordenVerwijderen