zondag 14 februari 2016

Als het kriebelt moet je... Inderdaad een kleedje maken ;-)


 
 
Zoals jullie ondertussen al wel weten ben ik zo'n beetje stofverslaafd...
Ik koop zelden of nooit stof met het oog om een bepaald kledingstuk te maken, tenzij dat het dan eentje voor mezelf is.
Dan heb ik meestal wel een bepaald stuk in gedachten en ga ik zeer gericht op zoek nar HET stofje.
 
Voor de dochters is het anders... Dan koop ik vaak iets wat ik gewoon mooi vind en waarvan ik zeker ben dat de dochters het ook weten te appreciëren.
En zo ook met dit Frozen stofje...
We hebben hier nl 2 dames rondhuppelen die als het ware de hele film kunnen naspelen.
Ieder liedje kennen ze vanbuiten, zowel in het Nederlands als het Engels. En de verkleedkist puilt zowat uit van ieder Frozen personage!
Laatst werd deze nog aangevuld met Olaf, zie hier mijn creatie van Olaf voor carnaval.
Veelal zijn hun Frozen imitaties schattig, maar geloof me, mama en papa krijgen soms ook genoeg van "Let It Goooooooo" :-)
Van mij mag er dus gerust een nieuwe film van uitkomen met een nieuw liedje, kwestie van een beetje afwisseling te hebben! :-)
 
Maar terug naar mijn naaiprojectje!
Het stofje lag ondertussen al een maand gewassen klaar om verwerkt te worden. Helaas ontbrak het mij aan inspiratie.
Een truitje is leuk, maar dat draagt ze niet graag... Het is een echte kleedjes madam...
Een kleedje ok maar welk model? En hoe ga ik het combineren?
Afgelopen vrijdag kreeg ik plots een ingeving en haalde ik heel wat verschillende patronen uit de kast :-)
Uiteindelijk werd het een combinatie van de Julia Sweater van Compagnie M met een patroontje uit de Knippie. Het idee pikte ik een beetje van de candydress.
De achterkant heb ik dan weer opgefleurd met een leuke strik waarvan ik mijn inspiratie haalde van een patroon van Solifantjes.
 
Zo nu nog wat zon zodat ze echt met blote beentje de buiten in kan, maar voorlopig zal het dus nog wel gedragen worden met een kousenbroek!
Want in de kast laten hangen tot mooi weer??? Nee nee mama dan is het misschien te klein! Onze kleine wijsneus ;-)
 


 


Stof: Stoffenelf
Patroon: zo'n beetje vanalles bij elkaar geraapt ;-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten